dissabte, 17 de novembre del 2012

Els materials didàctics

Aquesta setmana hem començat tema nou a classe: els materials didàctics. Aquest és un tema que m'agrada molt però, la veritat, hi ha hagut alguns aspectes que m'ha costat entendre. Jo no sé si és que són complicats en si o és que cada dia estic més espessa. Sigui com sigui, m'he posat a repassar-los durant el cap de setmana perquè se'm farà una muntanya, que em conec. Encara no m'acaba de quedar clara la diferència entre multimèdia i hipermedia, però imagino que poc a poc...


  1. Conceptes: hipertext, multimèdia, hipermèdia. 
  • Hipertext à Sistemes dorganització dinformació textual, de forma no lineal. Aquesta informació textual inclouria enllaços que ens permeten mourens a mode de salts a través del document o fins i tot accedir a daltres documents.
  • Multimèdia à És un sistema que utilitza més dun mitjà de comunicació al mateix temps en la presentació de la informació, com el text, la imatge, el vídeo i el so. Exemple: la televisió.
  •  Hipermedia: Es tracta dun hipertext que inclou a més gràfics, sons, animacions, vídeo... és a dir, diferents mitjans en un mateix suport organitzat de forma no seqüencial. Conjunció dhipertext i multimèdia.  
  1. Elements que conformen un intermedia
  • Nodes
Consiste en fragmentos de texto, gráficos, vídeo u otra información. El tamaño de un nodo varía desde un simple gráfico o unas pocas palabras hasta un documento completo. Los nodos, también se les duele denominar cuadros, son la unidad básica de almacenamiento de información. (SALINAS).

  • Enllaços
"Un enlace es todo aquello que conecta dos nodos. Los enlaces permiten el acceso de un nodo a otro "(DELICADO, 1996).

  • XARXA DIDEES
    • Grup o sistemes didees interrelacionades o interconnectades.
    • Formada per lestructura de noves i lestructura de connexions

  • ITINERARIS
    • Recorreguts o rutes que pot seguir lusuari.
    • Han dajudar en la navegació.



  • INTERFÍCIE DUSUARI
És la forma en què s’estableix la interacció amb l’alumne i el sistema multimèdia, la interacció home-màquina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada